Switch Story #15: Van trade marketeer
tot eigen merk verantwoorde snacks met Rob de Weert

In deze aflevering hoor je mijn interview met Rob de Weert, mede-eigenaar van Fruitfunk, een merk verantwoorde snacks voor kinderen. Voor hij ruim 5 jaar geleden samen met zijn compagnon dit bedrijf begon had hij een goede baan, een goed salaris en een auto van de zaak. Hij gaf meer dan 100% bij zijn werkgever en vond het niet gemakkelijk om het bedrijf te verlaten, maar voelde heel sterk aan dat hij dit avontuur nu aan moest gaan.

Met alle support van zijn vriendin en familie die ook allemaal ondernemers zijn is hij er volledig voor gegaan. Zowel Rob als zijn compagnon hebben gewerkt voor een bedrijf dat speelgoed afvulde met snoep, maar vanuit de markt hoorden ze dat er behoefte was aan verantwoord snoep voor kinderen. Door de vraag hiernaar is Fruitfunk ontstaan en is het avontuur begonnen naar het ontwikkelen van verantwoorde snacks voor kinderen.

Welke stappen hij heeft gezet, hoe het huidige assortiment is ontstaan en hoe hun producten nu in 15 landen verkrijgbaar zijn vertelt hij uitgebreid in dit interview. Ook deelt hij over de diepe dalen en de lessen die hij in de afgelopen jaren heeft geleerd. Als je zelf ideeën hebt voor jouw ondernemerschap waarbij je een product gaat ontwikkelen met een hoge investering en daarmee ook meer risico, is dit interview echt een must-listen!

Rob is zelf niet zo actief op social media, maar wil je met hem connecten dan kan dat via LinkedIn of volg zijn bedrijf Fruitfunk via onderstaande kanalen:

https://www.fruitfunk.com/

https://www.facebook.com/fruitfunk/
https://www.instagram.com/fruitfunk.nl/

Rob zijn LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/robdeweert/